Hirdetés

Zack Snydert már a Batman Superman ellen után ki akarta rúgni a Warner

|

A Warner és a DC univerzumépítése körüli dráma tovább folytatódik.

Hirdetés

Avagy a DC Univerzumépítése körüli agresszív, átgondolatlan üzletpolitikáról derültek most ki részletek a The Wrap bennfentesekre hivatkozó értesülései szerint. Az Igazság Ligája sikertelenségének ugyanis - ahogy ez a szemellenzős, DC fanatikusok/szektások (nem, nem rajongók!) hangos táborát leszámítva mindenki számára nyilvánvaló volt - maga a gyártó Warner tett keresztbe. Ugyanis 300 milliósra duzzadt gyártási költségek (plusz minimum ugyanennyi marketing) esetében az első hétvégi 93 milliós nyitány siralmas.

Hirdetés

A filmnek számos ellensége volt, az egyik a bennfentesek szerint maga az idő és a november 17-ei premierdátum egy elhibázott lépés volt a stúdió részéről. A megkérdezettek annyiban azért örülnek, hogy lezárult a hercehurca, hogy most végre nyilatkozhatnak, mivel elmondásuk szerint az egész projekt Frankeinstein összefércelt szörnyének a megtestesülése volt. Ráadásul mindez Christopher Nolan Sötét Lovag-trilógiájával kezdődött.

A Warner ugyanis szerette volna Nolant megnyerni Az Acélember rendezői székére, ha már Batmannel olyan jó munkát végzett, de Nolan köszönte szépen, nem kért többet a szuperhősökből és Zack Snydert ajánlotta maga helyett. Elsőre jó ötletnek tűnt, hiszen Nolanékhez hasonlóan Snyder is producer feleségével együtt dolgozott a filmjein, egy korosztályba is tartoztak, ráadásul a Warnerrel a 300 és a Watchmen kapcsán már sikeresnek volt mondható az együttműködésük. A Nolan Batman-trilógiáját istápoló Greg Silverman pedig annyira megbízott Snyderben, hogy megadta ugyanazt az alkotói szabadságot neki, mint Nolannek. Silvermant 2013-ban - tehát Az Acélember bemutatójának az évében -  a Warner elnökévé nevezték ki és egyedül a vállalat vezérigazgatójának, Kevin Tsujihara-nak jelentett.

Az első hiba vélhetően ez volt: mármint nem Snyder kinevezése, hanem a teljes szabadság megadása, hiszen Nolan szépen fokozatosan vívta ki mindezt magának (és egyelőre még mindig tartja), míg Snyder magának tudhatott egy sleeper hit sikerű 300-at, egy kritikailag vegyes, mérsékelten sikeres Watchment, valamint egy minden téren orbitálisat hasaló Sucker Punch-ot, aminél pont a szabad kéz megadása volt a hiba. Már maga Az Acélember sem volt felhőtlen siker, hiszen Snyder stílusa Batmannek még jól is állna, azonban a rajongók egy jelentős hányada szerint a rendező teljesen félreértette Superman karakterét és a reményt, az optimizmust megtestesítő hőshöz nem passzolt mindaz, amit Snyder elképzelt. Ehhez képest a Batman Superman ellen csak még sötétebb lett, vagy ahogy az egyik bennfentes fogalmazott:

"A sötétség sötétjének a legsötétebbje."

Ami - valljuk be - valahol igaz és a halott Superman még a gyilkoló Supermannél is lehangolóbb. És ugyan a BvS a maga 166 milliós első hétvégi nyitányával 2016 második legnagyobb startját könyvelhette el az Amerika Kapitány: Polgárháború után, már az első hétvégén is rohamosan estek a számok, a második hétvégén pedig mindössze 69 milliót keresett az államokban, a stúdió által várt 1 milliárd feletti bevétel pedig megragadt 870 milliónál.

Ebben viszont közrejátszott egy a legfelsőbb körökre rálátó belsős szerint Silverman mentalitása is, aki amellett, hogy a manapság teljesen szokatlannak minősülő alkotói szabadságot megadta Snydernek, "elképesztően lusta" is volt, mivel még csak el sem olvasta a jegyzeteket Snyderék szkriptjéhez. Ezek után különösen mulatságosnak hathat, hogy a BvS gyatra eredményei és felháborodott közönségreakciója után Silverman Snyderen kívánta elverni a port és ki is akarta rúgni, csakhogy addigra már az Igazság Ligája előkészületei zajlottak és pár hétre rá már kezdődött is volna a forgatás. Snyder kirúgása pedig a vereség, az elhibázott döntések beismerése lett volna. A Warner ezt pedig már csak azért sem engedhette meg magának, mivel akkoriban merült fel, hogy a cég egyesül az AT&T telekommunikációs vállalattal, ami rossz fényt vetett volna rájuk (és nem kevés pénztől estek volna el), így Tsujihara nem engedte kirúgni Snydert, mivel egy rendező eltávolításához egy futó projekt éléről az ő jóváhagyása kell. Inkább ment a tűzoltás, hogy az Igazság Ligája már könnyedebb lesz, de ennek tetejébe még a Suicide Squad - Öngyilkos Osztagot is könnyedebbre vették (pedig a 2015-ös Comic-Con előzetes egy lényegesen sötétebb filmet ígért), ami meg is látszódott az amúgy sem acélos végeredményen. Októberben meg is köttetett a megállapodás a két vállalat között, Silverman (vélhetően emiatt) távozott, helyére pedig Toby Emmerich ült.

Ekkor került a képbe Joss Whedon, hogy próbálja meg még inkább könnyedebbé tenni a Liga forgatókönyvét, amikor beütött a valós tragédia: Snyderék lánya öngyilkos lett. A rendező a munkába próbált menekülni, de az amúgy is ingatag pozícióban leledző Snyder, aki éppen maga alatt volt nem minősült a legjobbnak, hogy levezényeljen egy könnyed mozit, pláne hogy jelentős nyomás volt rajta, hogy minél többet átvegyen Whedon ötleteiből. Ezek után májusban Snyder távozott a Liga éléről, hogy a családjára, valamint a "Last Photograph" című projektjére koncentráljon, továbbra is a Warner támogatásával. 

Whedon ezek után átvette a projektet, ha már a Batgirl-film élére bejelentették, de az időből már így is kifutottak. Ugyanis a Warner nem volt hajlandó módosítani a november 17-ei dátumot (talán mert még több pénzükbe került volna), emellett újabb intő jelet kaptak, méghozzá a Wonder Woman képében: Patty Jenkins filmje bizonyítékát adta annak, hogy a Warnernek nem kell a DC filmjeit sivárnak, lehangoltnak, szürkének ábrázolniuk (ez mind a kritikákon, mind a bevételeken meglátszott), hanem ugyanúgy lehet szórakoztató és felemelő. Azonban a nyers vágás nem ezt hivatott alátámasztani, Whedonnak rövid időn belül kellett kiküszöbölnie mások hibáit - már amennyire a közelgő premier csak engedte - és ennek tetejébe még ott volt, hogy össze kellett szednie a színészeket, ami az éppen szünetelő Gal Gadot és Ben Affleck esetében nem volt nehéz, ahogy Jason Momoa, vagy a Warnernek éppen a Legendás állatok: Grindelwald bűntetteit forgató Ezra Miller esetében sem. Azonban ott volt Henry Cavill és a méltán elhíresült bajusz esete a Mission: Impossible 6-tal, amit a Paramount stúdió nem engedett levágatni. Pedig a Warner még azt is felajánlotta, hogy amennyiben Cavill leborotválhatja a bajszát, az M:I 6 vonatkozó képkockáiban digitálisan ők maguk teszik oda, természetesen saját költségen, de a Paramount ebbe nem ment bele, így lett a vészmegoldás. A filmben nem nehéz kiszúrni Superman jelenetei közül, mit vettek újra.

A többit pedig azóta tudjuk: gyér bevételek, lehangoló kritika - habár abban a legtöbben egyetértenek (köztük mi is), hogy nézhetőbb lett a BvS-nél - és az esettel foglalkozó cikkek tömkelege. Ahogy azonban azt már korábban írtuk: talán pont ez készteti a Warnert arra, hogy rendbe szedje a DC Univerzumát és vélhetően a jövő évi Aquamannel James Wan rendezésében éppúgy nem lesznek hasonló jellegű problémák, mint az azt követő filmekkel.

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.