Hirdetés

Zack Snydert már a Batman Superman ellen után ki akarta rúgni a Warner

|

A Warner és a DC univerzumépítése körüli dráma tovább folytatódik.

Hirdetés

Avagy a DC Univerzumépítése körüli agresszív, átgondolatlan üzletpolitikáról derültek most ki részletek a The Wrap bennfentesekre hivatkozó értesülései szerint. Az Igazság Ligája sikertelenségének ugyanis - ahogy ez a szemellenzős, DC fanatikusok/szektások (nem, nem rajongók!) hangos táborát leszámítva mindenki számára nyilvánvaló volt - maga a gyártó Warner tett keresztbe. Ugyanis 300 milliósra duzzadt gyártási költségek (plusz minimum ugyanennyi marketing) esetében az első hétvégi 93 milliós nyitány siralmas.

Hirdetés

A filmnek számos ellensége volt, az egyik a bennfentesek szerint maga az idő és a november 17-ei premierdátum egy elhibázott lépés volt a stúdió részéről. A megkérdezettek annyiban azért örülnek, hogy lezárult a hercehurca, hogy most végre nyilatkozhatnak, mivel elmondásuk szerint az egész projekt Frankeinstein összefércelt szörnyének a megtestesülése volt. Ráadásul mindez Christopher Nolan Sötét Lovag-trilógiájával kezdődött.

A Warner ugyanis szerette volna Nolant megnyerni Az Acélember rendezői székére, ha már Batmannel olyan jó munkát végzett, de Nolan köszönte szépen, nem kért többet a szuperhősökből és Zack Snydert ajánlotta maga helyett. Elsőre jó ötletnek tűnt, hiszen Nolanékhez hasonlóan Snyder is producer feleségével együtt dolgozott a filmjein, egy korosztályba is tartoztak, ráadásul a Warnerrel a 300 és a Watchmen kapcsán már sikeresnek volt mondható az együttműködésük. A Nolan Batman-trilógiáját istápoló Greg Silverman pedig annyira megbízott Snyderben, hogy megadta ugyanazt az alkotói szabadságot neki, mint Nolannek. Silvermant 2013-ban - tehát Az Acélember bemutatójának az évében -  a Warner elnökévé nevezték ki és egyedül a vállalat vezérigazgatójának, Kevin Tsujihara-nak jelentett.

Az első hiba vélhetően ez volt: mármint nem Snyder kinevezése, hanem a teljes szabadság megadása, hiszen Nolan szépen fokozatosan vívta ki mindezt magának (és egyelőre még mindig tartja), míg Snyder magának tudhatott egy sleeper hit sikerű 300-at, egy kritikailag vegyes, mérsékelten sikeres Watchment, valamint egy minden téren orbitálisat hasaló Sucker Punch-ot, aminél pont a szabad kéz megadása volt a hiba. Már maga Az Acélember sem volt felhőtlen siker, hiszen Snyder stílusa Batmannek még jól is állna, azonban a rajongók egy jelentős hányada szerint a rendező teljesen félreértette Superman karakterét és a reményt, az optimizmust megtestesítő hőshöz nem passzolt mindaz, amit Snyder elképzelt. Ehhez képest a Batman Superman ellen csak még sötétebb lett, vagy ahogy az egyik bennfentes fogalmazott:

"A sötétség sötétjének a legsötétebbje."

Ami - valljuk be - valahol igaz és a halott Superman még a gyilkoló Supermannél is lehangolóbb. És ugyan a BvS a maga 166 milliós első hétvégi nyitányával 2016 második legnagyobb startját könyvelhette el az Amerika Kapitány: Polgárháború után, már az első hétvégén is rohamosan estek a számok, a második hétvégén pedig mindössze 69 milliót keresett az államokban, a stúdió által várt 1 milliárd feletti bevétel pedig megragadt 870 milliónál.

Ebben viszont közrejátszott egy a legfelsőbb körökre rálátó belsős szerint Silverman mentalitása is, aki amellett, hogy a manapság teljesen szokatlannak minősülő alkotói szabadságot megadta Snydernek, "elképesztően lusta" is volt, mivel még csak el sem olvasta a jegyzeteket Snyderék szkriptjéhez. Ezek után különösen mulatságosnak hathat, hogy a BvS gyatra eredményei és felháborodott közönségreakciója után Silverman Snyderen kívánta elverni a port és ki is akarta rúgni, csakhogy addigra már az Igazság Ligája előkészületei zajlottak és pár hétre rá már kezdődött is volna a forgatás. Snyder kirúgása pedig a vereség, az elhibázott döntések beismerése lett volna. A Warner ezt pedig már csak azért sem engedhette meg magának, mivel akkoriban merült fel, hogy a cég egyesül az AT&T telekommunikációs vállalattal, ami rossz fényt vetett volna rájuk (és nem kevés pénztől estek volna el), így Tsujihara nem engedte kirúgni Snydert, mivel egy rendező eltávolításához egy futó projekt éléről az ő jóváhagyása kell. Inkább ment a tűzoltás, hogy az Igazság Ligája már könnyedebb lesz, de ennek tetejébe még a Suicide Squad - Öngyilkos Osztagot is könnyedebbre vették (pedig a 2015-ös Comic-Con előzetes egy lényegesen sötétebb filmet ígért), ami meg is látszódott az amúgy sem acélos végeredményen. Októberben meg is köttetett a megállapodás a két vállalat között, Silverman (vélhetően emiatt) távozott, helyére pedig Toby Emmerich ült.

Ekkor került a képbe Joss Whedon, hogy próbálja meg még inkább könnyedebbé tenni a Liga forgatókönyvét, amikor beütött a valós tragédia: Snyderék lánya öngyilkos lett. A rendező a munkába próbált menekülni, de az amúgy is ingatag pozícióban leledző Snyder, aki éppen maga alatt volt nem minősült a legjobbnak, hogy levezényeljen egy könnyed mozit, pláne hogy jelentős nyomás volt rajta, hogy minél többet átvegyen Whedon ötleteiből. Ezek után májusban Snyder távozott a Liga éléről, hogy a családjára, valamint a "Last Photograph" című projektjére koncentráljon, továbbra is a Warner támogatásával. 

Whedon ezek után átvette a projektet, ha már a Batgirl-film élére bejelentették, de az időből már így is kifutottak. Ugyanis a Warner nem volt hajlandó módosítani a november 17-ei dátumot (talán mert még több pénzükbe került volna), emellett újabb intő jelet kaptak, méghozzá a Wonder Woman képében: Patty Jenkins filmje bizonyítékát adta annak, hogy a Warnernek nem kell a DC filmjeit sivárnak, lehangoltnak, szürkének ábrázolniuk (ez mind a kritikákon, mind a bevételeken meglátszott), hanem ugyanúgy lehet szórakoztató és felemelő. Azonban a nyers vágás nem ezt hivatott alátámasztani, Whedonnak rövid időn belül kellett kiküszöbölnie mások hibáit - már amennyire a közelgő premier csak engedte - és ennek tetejébe még ott volt, hogy össze kellett szednie a színészeket, ami az éppen szünetelő Gal Gadot és Ben Affleck esetében nem volt nehéz, ahogy Jason Momoa, vagy a Warnernek éppen a Legendás állatok: Grindelwald bűntetteit forgató Ezra Miller esetében sem. Azonban ott volt Henry Cavill és a méltán elhíresült bajusz esete a Mission: Impossible 6-tal, amit a Paramount stúdió nem engedett levágatni. Pedig a Warner még azt is felajánlotta, hogy amennyiben Cavill leborotválhatja a bajszát, az M:I 6 vonatkozó képkockáiban digitálisan ők maguk teszik oda, természetesen saját költségen, de a Paramount ebbe nem ment bele, így lett a vészmegoldás. A filmben nem nehéz kiszúrni Superman jelenetei közül, mit vettek újra.

A többit pedig azóta tudjuk: gyér bevételek, lehangoló kritika - habár abban a legtöbben egyetértenek (köztük mi is), hogy nézhetőbb lett a BvS-nél - és az esettel foglalkozó cikkek tömkelege. Ahogy azonban azt már korábban írtuk: talán pont ez készteti a Warnert arra, hogy rendbe szedje a DC Univerzumát és vélhetően a jövő évi Aquamannel James Wan rendezésében éppúgy nem lesznek hasonló jellegű problémák, mint az azt követő filmekkel.

Jöhet még több film, sorozat, könyv, képregény? Katt ide!

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.