Sokak szerint istenadta tehetség és munkássága kuriózum Hollywoodban, mások szerint túlértékelt és csak szemfényvesztés minden, amihez nyúl. Mi inkább az előbbi megfogalmazást tartjuk szimpatikusabbnak, ugyanakkor azzal is tisztában vagyunk, hogy Christopher Nolan munkáinak többsége nem tökéletes, de közelít hozzá. Sokan szeretnének az álomgyárban olyan minőségű filmet forgatni, amely a mi listánk legutolsó helyén szerepel, de hogy pontosan mi az, amelyet Nolantől a "leggyengébb" jónak tartunk és mit gondolunk a legerősebb rendezésének, arról az alábbi rangsorolás ad magyarázatot, mely a Puliwood szerkesztőinek szavazatai alapján alakult ki.
11. A Csapda/Követés (Following)
Nolan első nagyjátékfilmes rendezése fekete-fehér volt, ráadásul a rendezés és a forgatókönyvírói munka mellett az operatőri és a vágói feladatokat is ellátta. Az elmagányosodó, magát írónak képzelő fiú és az őt befolyásoló tolvaj már előrevetíti a későbbi életművet, még ha a film második fele egy kicsit túl is írt. Mindenkinek el kell kezdenie valahol, de az a lényeg, ami ezután következett.
10. Álmatlanság (Insomnia)
Kellemes volt az azóta sajnálatosan elhunyt Robin Williamst antagonista szerepkörben látni, aki Al Pacinóval együtt okozott libabőrös pillanatokat azoknak, akiket nem tántorított el a bitang hosszú játékidő vagy az alkalmanként leülepedő cselekmény. A szerkesztőség tagjainál a tipikus "utolsó előtti" darab volt, szóval kéz a kézben járnak A Csapdával.
9. A sötét lovag: Felemelkedés (The Dark Knight Rises)
Tom Hardy maszkkal az arcán, pusztán a szeme forgatásával és jelenlétével is elérte, hogy erősebben markoljuk a karfát a moziban, miközben kedvenc bőregerünk testi épségéért aggódtunk, ugyanakkor a kritikusi vélemények abban megegyeznek, hogy A sötét lovag: Felemelkedés a Batman-trilógia leggyengébb darabja, ami így sem szégyellnivaló.
8. Tenet
Nolan 2017-es háborús drámájához hasonlóan egy kissé steril, távolságtartó produkció ez, amiben több olyan aspektus is a háttérbe van szorítva, amit már megszoktunk, sőt elvárunk egy filmtől. Nem fogunk kötődni karakterekhez, nem lesz feltétlenül érzelmi katarzis a jutalmunk, de talán még az áll-leejtős slusszpoént sem fogják megkapni azok, akik abban bíznak. Ezzel szemben ott van az a néhány bravúros komponens, amik kiadják azt a különös entitást, ami maga a Tenet - egy merész és innovatív alkotás, ami nem csak kigondolt valami eszelőset, de véghez is vitte.
7. Dunkirk
A dunkerque-i csatát feldolgozó háborús film "bődületesen látványos, lélegzetelállítóan izgalmas és könyörtelenül őszinte a háborúval kapcsolatban", viszont a műfajából és kíméletlen atmoszférájából adódóan ezt a filmet nagy valószínűséggel ritkábban vesszük újra elő, főleg hogy a párbeszédek minimalizálása, a Dunkirk sajátos narratívája és az érzelmek szűkebb palettája egy bizonyos értelemben sterilebbé tette a Dunkirket. Ez a hetedik helyre volt elég a csapatnál.
6. Batman: Kezdődik! (Batman Begins)
Amikor már Gotham mocska addig rángatta lefelé az embereket, mígnem fuldokoltak a sötétségtől, akkor jelent meg a város egén a legfényesebb csillag egy denevér formájú árnyék képében, amelyet maga Liam Neeson képzett ki. A Batman: Kezdődik! a legnyomasztóbb A sötét lovag szentháromságból, mégis szükségünk van rá. Elvégre a Clooney-s horror után Nolan ezzel adta vissza a Denevérember méltóságát.
5. Csillagok között (Interstellar)
Egyesek zseniálisnak tartják, mások zagyvaságnak. Nagyon megosztó lett Nolan sci-fije nem csak a nézők, de a Puliwood szerkesztői között is, ugyanakkor a Csillagok között elvitathatatlan érdeme az érzelmessége, a tudományos háttéren alapuló látványa és zenéje, melyekről Matthew McConaughey, Kip Thorne és Hans Zimmer gondoskodott. Két bizonyos jelenetet sosem fogunk elfelejteni, az egyik a dokkolás, a másikat valószínűleg kitaláljátok.
4. Mementó (Memento)
Mikor a szavazás zajlott a szerkesztők között, még nem gondoltuk, hogy ilyen előkelő helyen végez majd Guy Pearce harca az emlékezéssel, de a karakter fényképeivel ellentétben Nolan 2000-ben megjelent thrillerének fénye egyáltalán nem fakult meg 20 év leforgása alatt, sőt a korral inkább nemesedett, akárcsak a jó bor. Ennek köszönhetően majdnem sikerült felkerülnie a dobogóra.
3. A tökéletes trükk (The Prestige)
Ahogyan a bűvésztrükkök is mindig hatalmas csattanóval zárulnak, amik után akár napokig is gondolkozunk rajta, hogyan sikerülhetett az előadónak a bravúr (ha csak nem nézünk utána azonnal YouTube-on), úgy a Christian Bale és Hugh Jackman által életre keltett két illuzionista fizikai és lelki párharca is olyan tarkón vágó végkifejlettel bírt, amelyre kevés példát tudunk felhozni a filmiparban. Michael Caine tanítása pedig örökre belénk égett.
2. A sötét lovag (The Dark Knight)
Heath Ledger Jokerének és Aaron Eckhart Kétarcának csak pár ponttal sikerült lemaradnia Leonardo DiCaprio álomhajkurászásától, de ez pont elég volt ahhoz, hogy A sötét lovag-trilógia második felvonása a Nolan-lista élére ugorjon és elvigye az ezüstöt. Való igaz, a címszereplő ebben a filmben némileg háttérbe szorul a Batman: Kezdődik!-hez képest, de ha egyszer ilyen izgalmas gonoszok uralják a játékidőt, akkor nem lehet ok a panaszra.
1. Eredet (Inception)
BRAAAAAAAAMMMM - dübörög még mindig a fejünkben Hans Zimmer mélynyomó- és dobhártyaszaggató taktusa, melynek társai miatt sokszor levegőt is elfelejtettünk venni, miközben azt néztük, ahogy a már Oscar-díjas Leo, Tom Hardy és Joseph Gordon-Levitt egyre mélyebbre ássák magukat az álmok világában, megfűszerezve egy dühös Marion Cotillarddal és egy olyan befejezéssel, ami számos elméletet szült. Méltó az első helyre!
Ti mit gondoltok a Christopher Nolan toplistánkról? Egyetértetek vele? Ha nem, akkor miben nem? Kommentben szeretnénk látni, hogy a ti rangsorolásotok hogy néz ki.