Hirdetés

Top 20 - Minden idők legjobb képregényfilm zenéi

|

Superman, Batman, Pókember, Bosszúállók, mutánsok és még megannyi szuperhős szuper dallamokkal!

Hirdetés

10. A holló - Greame Revell

Ha van a mostanra már tényleg csak sorozatok (pl. Gotham) és B-, valamint Zs-kategóriás filmek aláfestését ellátó Revell életművének csúcsa, akkor az mindenképpen Alex Proyas kultikus mozijához és egyben Brandon Lee tragikus hattyúdalához köthető. Revell csodálatosan megragadja az alapanyag sötétségét, szomorú báját és azt is már-már túlvilági módon. A nagyzenekart csak ritkán szólaltatja meg - de amikor igen, mint például a felejthetetlen "Returnt to the Grave"-ben és annak minden visszatérésekor - akkor nagyon is szívbemarkolóan, megkapóan teszi ezt, ebben a hol férfikóruson alapuló, a duduknak kiemelt szerepet adó, indusztriál rockos albumban. Ha létezik olyan, hogy alternatív szuperhőszene, akkor mindenképp ez az!

9. Pókember-trilógia - Danny Elfman, Christopher Young

Danny Elfman Pókember-témája a műfaj egyik alapvetése, ráadásul a mai napig a legjobb zene szól a Marvel logó alatt. (Az első rész volt az első mozifilm, ami alatt a jól ismert lapozós emblémát láthattuk.) Akkor miért szerepelnek ennyire hátul?! Nos, egyrészt mert Elfman eme munkái részleteiben jobbak, mint egészében, a főtéma, a Zöld Manó, vagy Oki Doki témái, esetleg a szerelmi motívumok remekek, csak nem elég erős közöttük a kohézió. Ráadásul a második rész esetében volt egy kis kreatív összetűzés, ezért Elfman munkáját Christopher Young fejezte be (pl. a Doki félresikerült kísérlete, vagy a magasvasúti jelenet alatt), amik jobbak is, mint Elfman munkái, ezek viszont nem kerültek fel az albumra és hivatalosan nem is lett kiadva. Ahogy Young harmadik részhez kiadott munkája sem a mai napig, pedig Homokember gyönyörű témája, Venom és a szimbióta gótikus motívuma, vagy az akciószekvenciák az egyik legjobb Pókzenévé avanzsálnák. Ezek azok a zenék, amelyek témái ugyan emlékezetesek, ugyanakkor a zene a filmek alatt erősebb.

8. Superman 1-2, Superman visszatér - John Williams, Ken Thorne, John Ottman

Vitán felül, ha meghalljuk John Williams klasszikus Superman-témáját, annak tisztasága, himnikussága nem csak tökéletesen fejezi ki a karakter lényegét (Christopher Reeve-nek is rengeteget segített a karakter megformálásában), hanem önkéntelenül is elhisszük, hogy mi is tudunk repülni és máris kitartott kézzel suhannánk az utcán. (Habár a kocsmákban pár feles után a mai napig bevett fekvőpóz így is.) Emellett Williams Krypton- vagy szerelmi témája is ott van a halhatatlanok között, továbbá játékossága is tökéletesen kifejezi a film bájosan humanista, naiv szemléletét. Viszont mindezek ellenére igazán kerek egésszé nem áll össze, még ha a főtéma szépen keretbe foglalja is, olykor dagályos, leül. Ken Thorne-nak a második részben ugyan nem sikerült beérnie Williamst, de kiválóan járt a nyomdokaiban, a nyitányban fantasztikusan foglalja össze a fő motívumokat és az ő dallamaival Zod tábornokék fenyegetőbbek, mint Williams újrakevert taktusaival a rendezői változatban. Ottman pedig kiválóan frissítette fel ezeket, de el is merte hagyni azt, amit kellett (pl. Luthor komikus témáját) és újat alkotott a helyükre, amelyek hibátlanul rezonáltak az eredeti témákkal. Ugyan utóbbiból az első kiadás is szépen összefoglalta, de a kétlemezes complete score tökéletes képet fest Ottman elképzeléseiről és itt-ott ugyan mindhárom zenének vannak hiányosságai, szépen egészítik ki egymást.

7. Fekete Párduc - Ludwig Göransson

Azt tisztázzuk le máris, hogy Görannson előtt nem egy, a listán szereplő korábbi zeneszerző és annak teljesítménye megérdemelte volna az Oscar-díjat, ami inkább az Akadémia bigottságáról árulkodik, semmint a műfaj színvonaltalanságáról. Ugyanakkor a szerzőnek talán eme munkája a legkiválóbb bizonyíték arra, hogy megbizonyosodjunk, miért is képvisel rettentő friss hangot jelenleg a szakmában. A klasszikus kalandzenéket, valamint a James Bond-filmek zeneiségét keverni az afrikai törzsi hangzásvilággal és a hip-hoppal már önmagában egyedinek tűnik, Göransson pedig kiváló érzékkel vegyíti ezeket, miközben a főhős és ellenfele is maradandó, fülbemászó témákkal rendelkezik, de az övékén túl is változatos, izgalmas motívumokkal bír az album, amely csak a végére veszít picit a lendületéből.

6. A Sötét Lovag-trilógia - Hans Zimmer és James Newton Howard

Bármely filmnek a dicsőségére válna, ha két akkora név - és gyökeresen más stílusú komponista -, mint Hans Zimmer és James Newton Howard komponálna hozzá. Hát még a trendteremtő, realisztikus, a Sötét Lovag glitterbe mártott méltóságát visszaadó Christopher Nolan-filmek esetében. A Batman: Kezdődik! kapcsán érezhetően szorosan működött közre a két szerző, Zimmer újszerű elektronikus megközelítését pompásan egészítette ki Howard nagyívű drámaisága, a Sötét Lovagnál viszont érezhetően inkább egymás mellett, mint egymással dolgoztak és ez meg is érződött, hogy a harmadik esetében Howard már elegánsan hátralépjen (ezt maga a szerző erősítette meg nemrég, pedig Zimmer hívta), és a germán komponista a bevált csapatával együtt ismét egy intenzív, lüktető zenét alkotott, amely remekül szolgálta Nolan vízióját. Ami miatt nem lett dobogós, hogy a kiadott albumok hagynak kívánnivalót maguk után. A Begins noha önmagában szépen összefoglalja a szerzők elképzeléseit, a finálé, vagy a stáblista zenéje nagyon hiányzik, a másodiknál a különböző kiadások sokat javítanak, de túl rideg az egész, a kiadványok együtt adnak ki egy egészet, a Felemelkedés pedig szintén szépen összefoglalja Zimmerék látásmódját, rengeteg tétel, variáns mégis hiányzik róluk (pl. Batman visszatérése, a finálé). Az viszont kétségtelen, hogy még így is a modern képregényzenék egyik alapvetése a trilógia aláfestése. Sötét, modern, ritmikus, egyedi.

Oldalak: 1 2 3 4

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.