Bármit is vés életében először papírra (novellát, regényt vagy forgatókönyvet), a legtöbb író garantáltan bele fog futni korai munkái során olyan hibákba, amikre a megfelelő tanácsok megfogadásával fel lehet készülni, azok helyes alkalmazásával pedig el is lehet kerülni őket.
Pontosan emiatt indítottuk útjára a forgatókönyvírással foglalkozó cikksorozatunkat szerkesztőnk, Goretity Dániel mentorálásában, hogy összeszedjük a legfontosabb ismereteket, amik csak szükségesek lehetnek ahhoz, hogy tiszták legyenek az írás alapjai és új szintre lépjen a végeredmény. Eddig a következő fejezeteket olvashattátok el a témában:
- A logline ereje, avagy hogyan add el a sztorid egy mondatban?
- Karakter vagy történet? - A forgatókönyvírók két fajtája
- Hősök és antihősök: A hős útja
- Mesteri antagonisták a filmvásznon: mitől lesz egy ellenfél több, mint szimpla gonosz?
- A műfajkeverés határai: a zsánerek megújulása Hollywoodban
- Egy forgatókönyv felépítése és a három felvonásos struktúra
- A tét növelése, avagy nem minden a karakterek halála
- Mutass, ne mesélj! - a hatásos expozíció titka
- Mit akarsz mondani? - a téma kifejtése egy forgatókönyvben
Kérjük kommentben jelezzétek, ha esetleg lenne kérdésetek bármelyik cikkel kapcsolatban, illetve azt is, ha szívesen olvasnátok még hasonlókat.