Hirdetés

Top 10 - a legrosszabb filmek a Puliwood fennállása óta

|

A Slender Man kapcsán visszatekintettünk az elmúlt több mint két év filmtermésére, majd rangsorba állítottuk a legborzalmasabbakat.

Hirdetés

A kritika a szubjektív véleménynyilvánítások kategóriájába tartozik, hiszen ami az egyiknek remek szórakozás, az a másiknak gyötrelem lehet, ugyanakkor be kell látni, hogy mégsem csak színtisztán ennyiből áll. Feladata, hogy felhívja a figyelmet az adott film erősségeire, gyengeségeire és konszenzusként ajánló - vagy éppen nem ajánló - levelet nyújtson át az olvasónak, amely segít eldönteni, hogy mely alkotásnak szavazzon bizalmat a pénztárcájával. A kritika lényege nem az, hogy valaki más helyett döntünk, hanem hogy a lelkesedésünket és tapasztalatainkat felhasználva megpróbáljunk utat mutatni azoknak, akiknek a korábbi cikkek esetében javarészt egyezett a véleménye a miénkkel, hiszen ezáltal be tudják határolni, hogy mennyire érdemes hitelt adni a szavainknak. 

Hirdetés

Ez nem könnyű és sokszor nem is hálás, de mindenképpen varázslatos feladat, főleg ha olyan instant klasszikusokról írhatunk, mint amilyen a Sosem voltál itt vagy a Hang nélkül, csakhogy jó kedvünk egére gyakran kerülnek viharfellegek azoknak a pixelszökevényeknek "köszönhetően", amelyek John Wick módjára amortizálják le az életkedvünket. Legutóbb a vágóasztalon alaposan megnyirbált Slender Man: Az ismeretlen rém váltott ki belőlünk gyilkos indulatokat, ennek kapcsán pedig úgy gondoltuk, összegezzük, hogy a Puliwood fennállása óta - azaz 2016 májusától kezdve - napjainkig melyik az a tíz film, amelyek a legrosszabb értékelésekkel "büszkélkedhetnek". A Top 10-ből ugyan éppen kiszorultak olyan magas szívinfarktuskockázatot jelentő csodák, mint a Pappa Pia, az Egyenesen át vagy a Hóember, de az alábbi felhozatalon is bőven van miért szörnyülködni. 

10. Bezárva - 27%

Fájdalmasan kiszámítható, bántóan ostoba és szemöldökbefonósan unalmas tucathorror lett Farren Blackburn (Istenek kalapácsa) filmje, ami semmit sem tud kezdeni az alapvetően érdekes felütéssel, ráadásul olyan tehetségeket pazarol el, mint Naomi Watts, Jacob Tremblay és Oliver Platt. A színészek ugyan mindent elkövetnek, hogy megvédjék a maguk becsületét, de a Bezárvát sajnos ez sem mentheti meg, rég tekintettünk ennyiszer az óránkra a megváltó stáblistát várva. 

9. Taxi 5 - 20%

Szinte semmit sem vártunk az ötödik Taxi felvonástól, de még így is sikerült csalódnunk. Már csak elmosódottan, valahol a távolban látjuk  Luc Besson húszéves klasszikusát, mi pedig egy olyan csotrogányban dekkolunk a dugóban, amit a szebb napokat se sűrűn látott Franck Gastambide (Pattaya) kormányoz nem túl nagy elánnal. Hiba volt ezt a fuvart választani, hiszen a jármű küllemén és egy-két ismerős elemen (Bernard Farcy) kívül semmi pozitív, semmi nosztalgikus nincs benne, így még a leggyengébb halálos iramban is mérföldeket ver rá. 

8. A sötét ötven árnyalata - 20%

Kevés film állította olyan szörnyű megpróbáltatások elé a világ pasijait, mint E.L. James ponyvájának vászonra kenése, pedig voltak próbálkozások rendesen az ingerküszöb átfejelésére (sosem feledünk, Álom.net). Nem lennénk meglepve, ha Anastasia Steele és Christian Grey pixelpettingjének második fázisa miatt több szakítás is történt volna, mert semmi értékelhető nincs benne: Mr. Birtoklási Vágynak és Miss Hagyom Magam, Akkor Is Ha Rossznak ugyanis semmi köze nincs a valódi BDSM-hez, a való világ kapcsolataitól távolabb van, mint egy aszexuális a csúcsponttól és még a Deadpool filmekben is több a testnedv. 

7. Az Emoji-film - 20%

Ha valami azzal próbál meg kitűnni, hogy Patrick Stewart kakit szinkronizál benne, ott valószínűleg ez a legértékelhetőbb momentum. És valóban! Az Emoji-film olyan szinten hoz szégyent az animációs filmekre és tolja kilométerekkel túl a marketinget, hogy azt semmilyen szomorú hangulatjel nem lenne képes kifejezni, akárhány évnyi Spotify előfizetés sem tudná enyhíteni, főleg ha szembeállítjuk a műfaj jelenlegi csúcsával, A hihetetlen család 2-vel. <Sad Panda>

6. Amikor kialszik a fény - 20%

Amikor kialszik a fény a készítők fejében, akkor olyan fantáziátlan, B-kategóriásnak is csak jó szándékkal nevezhető horrorokat gyártanak, mint amilyen a Shazam!-ot is tető alá hozó David F. Sandberg filmje, pedig az úriember az Annabelle 2-vel megmutatta, hogy tud ő minőségi módon is ijesztgetni, ha akar. Csakhogy ezzel a 2016-os darabbal nem akart, merthogy olyan sok kliséből táplálkozik a koncepció, hogy inkább a sötétség uralkodik rajta, mintsem a fény. 

5. Underworld: Vérözön - 15%

Egy széria sokadik része, ami teljesen újraértelmezi a "pocsék" és a "tragikus" jelzőket. Nulla cselekmény, jellegtelen látványvilág, bődületesen kínos akciójelenetek, tapasztalatlan rendező, nulladik síkú karakterek és az elengedhetetlen Kate Beckinsale, akinek valószínűleg egy nagyon zsíros csekket ajánlottak fel érte, hogy mazochista legyen és azzá tegye a rajongókat is, ugyanis az egyetlen dolog, ami konzisztensen minőségi a franchise-ban, az a színésznő hátsója latexben. A 3D-t is ezért az egyért voltunk hajlandóak elviselni. 

4. Slender Man: Az ismeretlen rém - 10%

Még friss a seb, ezért óvatosan tépkedjük, de annyit kijelenthetünk, hogy senkinek sem kívánjuk ezt a rémálmot. Hiába került be Slender Man a köztudatba a köré épített mítosznak köszönhetően és volt rengeteg potenciál az ötletben, hogy horrort faragjanak belőle (az HBO ezt tökéletesen abszolválta dokumentumfilmként), ám Sylvain White (Lökd a ritmust!, Vesztesek bosszúja) új rendezése inkább elrettentő példa lett és nem úgy rettentő, ahogy szerettük volna. Ahogy a kritikában is írjuk, "ha létezne egy '100 filmes hiba, amit soha ne kövess el!' című lexikon, akkor az egészet meg lehetne tölteni Slender Manes példákkal, de a legfőbb gond az, hogy örökké kísérteni fog minket... nem a lény, a film. 

3. Mike és Dave esküvőhöz csajt keres - 10%

A legmegrázóbb drámák nem okoznak olyan lelki traumát, mint ahogyan azt Hollywood 2016-os merénylete tette "vígjáték" címszó alatt, ugyanis a Mike és Dave debil kalandja egészen magas fokozaton járatja az értékrendpusztítást és műfajrombolást, amihez képest a Másnaposok felér egy disszertációval. A maga másfél órás játékidejével pontosan másfél órával hosszabb a kelleténél, Zac Efron és Adam Devine ide, alpári humor oda. Csakis annak ajánlott, aki a legpocsékabb Adam Sandler filmen is önfeledten kacarászott. 

2. Körök - 10%

Az egy dolog, hogy a Körök megbukik filmként működni, de ami igazán ijesztő, hogy még az átlag alatti, blőd jump scare-ekkel dobálózó horrorok szintjét sem éri el. Nélkülöz minden fantáziát, megdöbbentően üres, eseménytelenül zajlik le és egyetlen másodpercig sem képes felgyorsítani a pulzusunkat, cserébe viszont elveszi tőle a kedvünket, hogy valaha is újranézzük Gore Verbinski 2002-es művét, A kört. Hogy a szerepeket általában jól választó Vincent D'Onofrio és Johnny Galecki hogy a fenébe kötöttek ki ebben a az atmoszféra nélküli maszlagban, az rejtélyesebb, mint Samara, de bizonyára ők is annyira bánják már a részvételüket, mint mi azt az űrt az életünkből, amit a játékidő rabolt el. 

1. A szabadság ötven árnyalata - 5%

Gondolkoztunk rajta, hogy a Wikipédián a környezeti katasztrófák ismertetésébe belevesszük ezt a förmedvényt is, de azzal zárójelbe tennénk minden más szerencsétlenséget, így maradjunk csak annyiban, hogy végre megszületett a mozgókép, amire a szótárban a semmi szinonimájaként lehet hivatkozni (direkt nem írunk filmet, mert ez a meghatározás sértő lenne erre a szeretett művészeti ágra). Már csak a trailer láttán esett 10-et az IQ-nk, a vetítés alatt pedig SpongyaBob barátjává, Patrickká változtunk. Szívből sajnáljuk azokat, akiknek A szabadság ötven árnyalatán kellett dolgozniuk, Dakota Johnsonnak pedig ez valószínűleg nagyobb sokkot jelentett, mint a Sóhajok remake, ami után terápiára kellett járnia. Nekünk is. 

És számotokra mi volt az utóbbi két év - vagy éppen minden idők - legborzalmasabb filmje? Örömmel várjuk kommentben a listákat. 

Hirdetés

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.puliwood.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.