2018 a visszatérések és a folytatások éve volt. Csak ebben a 12 hónapban olyan filmek kaptak közvetett vagy közvetlen folytatásokat, mint a Bosszúállók (Végtelen háború), A Hangya (A Hangya és Darázs), a Deadpool, a Mission: Impossible (Utóhatás), a Halloween, a Predator: A ragadozó vagy éppen a Creed. De voltak jócskán új produkciók is, melyek közül sok a szívünkhöz, sok pedig a negatív értékelésekhez és jelzőkhöz nőtt. (Valamint persze bűnös élvezetek is akadtak - MEG, Rampage: Tombolás, Felhőkarcoló -, de ezeket az igazán keménylegények és -nők merik csak felvállalni kettőnél nagyobb társaságban).
Wes Anderson a Kutyák szigetével egy elképesztően tömény stop-motion filmet mutatott be, John Krasinski és Emily Blunt elnémították a mozik termeit a Hang nélküllel, Steven Spielberg örökifjúnak akarta mutatni magát a Ready Player One-nal, a fantáziánkkal játszott a dán A bűnös, sőt még Spike Lee is egy meglepően jó filmet tudott letenni az asztalra a Csuklyások: BlacKkKlansman képében. De a Csillag születik, az Örökség, az Expedíció, a Húzós éjszaka az El Royale-ban, az Egy kis szívesség, a Sóhajok, az Overlord vagy éppen a Keresés is mind-mind említésre méltó mozi lett 2018-ból.
Tematikus kérdés: 2018-ban melyik volt nektek az igazi bűnös élvezet?